일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
- Bagel City #New York is known as the "Bagel City" for three reasons #뉴욕베이글
- The Big Apple ; New York's nickname #뉴욕의 별명 #뉴욕을 빅애플이라 부르는 이유 #빅애플의 유래
- New Year's Eve traditions #세계 각국의 새해 전야 전통
- The origin of the name San Francisco #샌프란시스코의 어원
- The New Year sunrise in Korea #한국의 새해 해맞이 전통 #해맞이 명소 #일출을 보면서 다가올 해에 대한 꿈과 희망을 기원
- The origin of Fortune Cookie #포츈쿠키의 기원
- The LA Dodgers #류현진 #박찬호 #로스엔젤레스 다저스 LA다저스
- The Origin of Curry #카레의 기원 #카레
- 各自圖生 #제각기 살아나갈 방법을 꾀함 #각자도생
- The 22nd solar term #동지 #Dongji #winter solstice #Dongji Patjuk #a red bean porridge #Saturnalia
- The Origin of cotton Cotton Candy #솜사탕의 유래
- The origin of the name Washington #워싱턴의 어원
- The origin of LA갈비 #LA갈비의 유래
- Canapes #카나페 #카나페의 유래 #핑거푸드
- The origin of Sunday #일요일의 어원
- The origin of the name Las Vegas #라스베가스의 어원
- The origin of Friday #금요일의 어원 #Norse goddess Frigg #Roman goddess Venus
- The Origin of Cake #케이크의 기원
- The history of the sandwich #샌드위치의 역사 #샌드위치 백작 #샌드위치
- The Origin of Los Angeles #로스엔젤레스 어원
- White House #백악관
- kinfolk #킨포크 #가까운 사람들과 함께 어울리며 느리고 여유로운 자연 속의 소박한 삶을 지향하는 현상
- The Origin of Saturday #토요일의 어원 #사트로누스 #농업의 신 #Saturn
- get out #get over with get through#
- The origin of the name Broadway #브로드웨이 어원
- The history of New York #뉴욕의 어원 #뉴욕의 역사
- The origin of jackpot #잭팟의 어원
- The origin of Thursday #목요일의 어원 #Donnerstag #Jovis dies #Donar의 날 #Thor
- What is a canyon? #협곡 #그랜드캐년
- New Year's resolution #새해 결심
- Today
- Total
갱년기 아줌마의 영어놀이
MBTI 본문
말에게 MBTI가 있다면 I보다는 E, N보다는 S, T보다는 F, P보다는 J에 가까울 거라는 기사를 보았다.
그렇다면 말은, ESFJ?
사람을 넘어 말에게 까지 적용시겨 성격유형을 구분하는 MBTI에 대해 알아보자.
MBTI란?
The MBTI is a personality test that measures how people prefer to process information and make decisions. It based on the work of Swiss psychiatrist Carl Jung, who believed that people have four basic personality preferences :
● Extraversion (E) vs. Introversion (I)
This preference refers to where people direct their energy. Extraverts are energized by interacting with the outside world, while introverts are energized spending time alone.
● Sensing(S) vs. Intuition(N)
This preference refers to how people take in information. Sensors prefer to focus on the present and concrete details, while intuitives prefer to focus on the future and abstract concepts.
● Thinking(T) vs. Feeling(F)
This preference refers to how people make decisions. Thinkers prefer to make decisions based on logic and reason, while feelers prefer to make decisions based on values and emotions.
● Judge(J) vs. Perceiving(P)
This preference refers to how people structure their lives. Judgers prefer to have a plan and lives in a structured way, while perceivers prefer to be more flexible and spontaneous.
The MBTI is a popular personality test that is used in a variety of settings, including business, education, and counseling. It can be a helpful tool for understanding oneself and others, and for marking better decisions.
Here are some examples of how the MBTI can be used:
In business: The MBTI can be used to help employees understand their strengths and weaknesses, and to find roles and tasks that are a good fit for their personality type.
In education: The MBTI can be used to help students learn in a way that is most effective for their personality type.
In counseling: The MBTI can be used to help people understand their relationships with others, and to make positive changes to their lives.
It is important to note that the MBTI is not a perfect test. It is based on self-report, which means that people's responses may be influenced by their own biases and perceptions.
Additionally, the MBTI is not a measure of intelligence or ability. It is simply a tool for understanding how people prefer to process information and make decisions.
이런 이야깁니다 ~
MBTI 란 스위스 정신과 의사 칼 융 심리 유형론을 기반으로 만들어진 성격 유형 검사 도구이다. MBTI는 사람들이 어떤 방식으로 정보를 처리하고 결정을 내리는지를 측정한다.
MBTI의 4가지 기본 성격 유형
외향형(E) vs. 내향형(I) : 이 선호도는 사람들이 어디에 에너지를 집중시키는지를 나타낸다. 이상형은 외부 세 계와의 상호 작용을 통해 활력을 얻고, 내향형은 혼자 보내는 시간을 통해 활력을 얻는다.
감각형(S) 직관형(N) : 이 선호도는 어떻게 사람들이 정보를 얻는지를 나타낸다. 감각형은 현재와 구체적인 사실에 초점을 맞추는 것을 선호하며, 직관형은 미래와 추상적인 개념의 초점을 맞추는 것을 선호한다.
사고형(T) vs. 감정형(F) : 이 선호도는 사람들이 어떻게 의사결정을 내리는지를 나타낸다. 사고형은 논리와 이성에 근거하여 결정을 내리는 것을 선호하며, 감정형은 가 치관과 감정 예 근거하여 의사결정을 내리는 것을 선호한다.
판단형(J) vs.인식형(P) : 이 선호도는 사람들이 삶을 어떻게 구성하는지를 나타낸다. 판단형은 계획을 세우고 최계적인 방법으로 삶을 사는 것을 선호하고, 인식형은 유연하고 자연스러운 방식으로 삶을 사는 것을 선호한다.
MBTI의 활용 예
직장 : MBTI는 직원들이 자신의 장점과 단점을 이해하고, 성격 유형에 맞는 역할과 업무를 찾는데 도움이 될 수 있다.
교육 : MBTI는 학생들이 자신의 성격 유형에 가장 효과적인 방식으로 학습할 수 있도록 돕는 데 사용될 수 있다.
상담 : MBTI는 사람들이 타인과의 관계를 이해하고 삶에서 긍정적인 변화를 일으키는데 도움이 될 수 있다.
참고
MBTI는 과학적으로 완전히 검증된 검사는 아니다. MBTI는 자기 보고서 검사 이기 때문에, 검사 결과는 개인의 특성화 상황에 따라 달라질 수 있다. 따라서 MBTI 결과를 절대적으로 믿기보다는 하나의 참고 자료로 활용하는 것이 하나의 참고 자료로 활용하는 것이 좋다.
또한 MBTI는 성격을 고정된 것으로 보는 검사는 아니다. MBTI는 성격의 선호도를 측정하는 검사이기 때문에, 시간이 지남에 따라 성격이 변화할 수 있다. 따라서 MBTI 결과는 현재 자신의 성격을 이해하는데 도움이 되는 도구라고 할 수 있다.
말에게도 MBTI가 있다면 P일까 J일까? 기사전문
test-it 성격유형검사